[ad_1]
A Great Experience in the Sky is a power-point project (rendered in a youtube video for the web presentation) made by the IV G students after the visit to the astronomic park “Sidereus” of Salve (LE) on 17th May 2016.
It consists of different sections each corresponding not only to a precise aspect of that experience, but also to an original elaboration of it with no further implications.
Therefore, what is interesting about it is the way students have put together school subjects and the data from the experience in order to describe the universe through game-like activities with the clear intent of involving the reader.
A Great Experience in the Sky has been realized in few hours thanks to the enthusiasm and the competent contribution of the students who have worked under the supervision of their English teacher .
Here, every single detail has been democratically decided and realized by the whole class in a climate of peaceful and fruitful cooperation according to the logic of the Cooperative learning and of the Flipped classroom methodologies because of their integrating and stimulating impact on learners.
The validity of this experience lies on the fact that it proves how English can “be used for different purposes” also at an early according to the principles of the European Key competences and active citizenship.
Last but not least, many thanks to the IV G students for their efforts and reliability in creating this product.
“A Great experience in the Sky” è un power-joint (trasformato in un video su YouTube per la presentazione su web) realizzato dagli alunni della IV G, dopo la visita al parco astronomico “Sidereus” di Salve in data 17-05-2016.
Il lavoro è strutturato in più sezioni ognuna delle quali corrisponde non semplicemente a un preciso aspetto dell’esperienza, ma anche ad una originale elaborazione della stessa.
In questo semplice lavoro, è interessante notare come gli allievi abbiano organizzato varie discipline scolastiche e dati dell’esperienza per descrivere l’universo in forma di gioco con l’intento di coinvolgere il lettore.
Questo power-point è stato realizzato in poche ore grazie all’entusiasmo e al competente contributo degli alunni che hanno lavorato sotto la supervisione dell’insegnante di inglese.
In questo lavoro ogni singolo dettaglio è stato democraticamente deciso e realizzato dall’intera classe in un clima di serena e proficua collaborazione, nel rispetto della logica del Cooperative learning e della Flipped classroom, metodologie privilegiate rispetto ad altre per la loro efficacia sull’integrazione del gruppo classe.
La validità di questa esperienza consiste nel fatto che dimostra come l’inglese “può essere usato per differenti scopi comunicativi” anche nelle classi iniziali nel rispetto dei principi europei di Competenze chiave e di Cittadinanza attiva.
In ultimo, ma non di minore importanza, un ringraziamento particolare agli alunni della IV G perchè, con la loro affidabilità e il loro impegno, hanno permesso di realizzare questo piccolo progetto.
[ad_2]
Source link